Berger la Motte´s Blogg

Direktlänk till inlägg 13 juni 2013

BARA 1-1½ VECKA KVAR INNAN VALPARNA KOMMER!

Av Marianne Bartholdsson - 13 juni 2013 05:12

God morgon   

Nuförtiden går jag & lägger mig så tidigt så att jag vaknar flera gånger mitt i nätterna & tror det är morgon   

En av anledningarna till att jag vaknar flera gånger på nätterna är nog att jag vill ha ett litet x-tra öga på fröken Lectra. Hon sover lugnt & skönt på nätterna än så länge, vilket känns tryggt.

Bara 1-1½ vecka kvar nu innan valparna kommer! Jag är såååå spänd på vad som finns där inne    Hur många hanar/tikar det är & kommer det bli både svarta & fawnfärgade puppisar? Såååå spännande!

Huvudsaken är att allt går bra & att valpar & mamma fixar allt fin fint utan att det tillstöter problem   


Trots att jag varit med om det här ett antal gånger är jag ALLTID nervös!!

Håll tummarna!   


Lectra är pigg, glad, matglad & otymplig   

Hon fick häromdagen ett vanligt tuggben & HERREGUD!!! Jag har ALDRIG sett någon så brutalt tugga sönder & sluka ett ben!! Det var som en flismaskin :-) De andra 3 hann ju knappt börja på sina!


Berger la Motte´s Vernaccia "Lectra"

     

Lectras mamma Green Pond´s Free Fantasy "Fanta"

 

Lectras pappa KORAD La Motte´s Maestro Moravia Campanella

 

Några av Lectras HEL-syskon


KORAD DKUCH L CH PLCH VDHCH

Berger la Motte´s Meritage "Monty"

NoUCH

Berger la Motte´s Chianti "Svea"  

Berger la Motte´s Champagne "Skumpa"

 

SVCH

Berger la Motte´s Navarra "Bella"

 

Fler foton mottages gärna på övriga syskon   


Lectra har även en hel del halvsyskon!

Nedan är några av dem som även dem har Fanta som mamma.

Pappa till de valparna är:

INT. MULTICH Dúzy Ciasteczkowy Potwór Kudlate Serce 


 


Svensk Briard Vinnare 2013 Svensk Selectionee 2013 BIS

Berger la Motte´s Magica Czarna


KORAD

Berger la Motte´ Zodiac Czarny


JUNIORVINNARE I SOPOT, POLEN

JUNIORVINNARE I SZCZECIN, POLEN

Berger la Motte´s Velvet Czarna 


Berger la Motte´s Sexy Czarna

 



Berger la Motte´s Scorpio Czarny 


Fler foton mottages gärna på övriga syskon   


Det var en liten närmare presentation av Lectra & hennes familj!

Ha en go dag!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne Bartholdsson - 26 maj 2014 08:06

GODMORGON Har sovit till och från inatt. Minsta lilla rörelse och/eller ljud från Geisha så vaknade jag. Trots allt är Geisha fortfarande förhållandevis lugn. Hon har självmant tagit plats i valplådan och verkar trivas där! På lilla korta m...

Av Marianne Bartholdsson - 25 maj 2014 08:14

GODMORGON!   Lite svalare idag, vilket uppskattas av de 4-benta. Geisha är fortfarande lugn. Lite hässjande från och till men i huvudsak vilar hon sig i form. Tempen ligger stabilt och hon har ätit sin frukost. Hon är riktigt stor nu oc...

Av Marianne Bartholdsson - 23 maj 2014 07:35

Det har varit en lugn natt och jag har sovit som en stock vilket känns skönt nu inför vad som komma skall.   Vår lilla morgonpromenad är avklarad. Vilket underbart väder!   Geisha mår finfint, hon intog frukosten med god aptit som vanligt. ...

Av Marianne Bartholdsson - 22 maj 2014 08:54

GODMORGON! Dags att börja blogga lite igen så ni som vill kan hänga med på denna lilla valpresa har möjlighet att göra det    Idag är det dag 60 från första parningen. Mammahunden Geisha växer och blir bara större och större! Hon är pigg och ...

Av Marianne Bartholdsson - 22 juli 2013 07:23

Godmorgon! Det har varit lite fullt upp här den senaste veckan så jag får ursäkta mig 1000 gånger för de glesa uppdateringarna i bloggen! Igår fick valparna en större inhängnad på altanen att busa runt i & att utevecklas i! De äter nu 2 rriktig...

Ovido - Quiz & Flashcards