Berger la Motte´s Blogg

Direktlänk till inlägg 23 maj 2014

GODMORGON! Lugnt på valpfronten.......än så länge

Av Marianne Bartholdsson - 23 maj 2014 07:35

Det har varit en lugn natt och jag har sovit som en stock vilket känns skönt nu inför vad som komma skall.

 

Vår lilla morgonpromenad är avklarad. Vilket underbart väder!

 

Geisha mår finfint, hon intog frukosten med god aptit som vanligt.

Tempen hade droppat ½ grad nu på morgonen men den kan pendla lite upp och ner innan den till slut sjunker rejält, vilket visar på att valpningen är nära stundande. Nu får jag tempa oftare så jag inte missar dippen.

 

Igår blev det lite pälsvård på den blivande mamman.

 

 

 Igår satt jag på altanen i solen och flätade valphalsband.

Geisha föredrar att ligga i skuggan:

 

 

Nu är det riktigt spännande!

 

           

 

Vi önskar er alla en riktigt härlig fredag i sol och sommarvärme!

Jag återkommer så snart det händer någonting!

 

Tjing så länge!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne Bartholdsson - 26 maj 2014 08:06

GODMORGON Har sovit till och från inatt. Minsta lilla rörelse och/eller ljud från Geisha så vaknade jag. Trots allt är Geisha fortfarande förhållandevis lugn. Hon har självmant tagit plats i valplådan och verkar trivas där! På lilla korta m...

Av Marianne Bartholdsson - 25 maj 2014 08:14

GODMORGON!   Lite svalare idag, vilket uppskattas av de 4-benta. Geisha är fortfarande lugn. Lite hässjande från och till men i huvudsak vilar hon sig i form. Tempen ligger stabilt och hon har ätit sin frukost. Hon är riktigt stor nu oc...

Av Marianne Bartholdsson - 22 maj 2014 08:54

GODMORGON! Dags att börja blogga lite igen så ni som vill kan hänga med på denna lilla valpresa har möjlighet att göra det    Idag är det dag 60 från första parningen. Mammahunden Geisha växer och blir bara större och större! Hon är pigg och ...

Av Marianne Bartholdsson - 22 juli 2013 07:23

Godmorgon! Det har varit lite fullt upp här den senaste veckan så jag får ursäkta mig 1000 gånger för de glesa uppdateringarna i bloggen! Igår fick valparna en större inhängnad på altanen att busa runt i & att utevecklas i! De äter nu 2 rriktig...

Av Marianne Bartholdsson - 14 juli 2013 16:34

3,5 VECKOR GAMLA REDAN! De växer så det knakar & igår var första gången som jag såg att de började intressera sig för "främmande" föremål! Började bära på lite leksaker & även busa med varandra på ett mer målmedvetet sätt! Det är gott gry i de sm...

Skapa flashcards